Sidor

torsdag 3 april 2008

Somliga straffar Gud genast...


Nä, jag är inte troende åt det kristna hållet, men igår hände saker som verkligen fick mig att återgå till det där med att man ska vara ödmjuk och inte vara högfärdig och skrytsam ...

Jag skickade ett lååångt mejl till Uppfödar-Kicki och drog på om hur HELT PERFEKT Tia är! Så duktig att vi många gånger funderar på om hon faktiskt är förprogramerad. Jag skrev att hon är så uppmärksam och följsam och kommer som ett skott på inkalling. Vid kvällskissningen när jag gick där i mina egna tankar upptäckte jag plötsligt att hunden var borta! Hon brukar alltid hålla sig inom synhåll och var nu puts väck. Mörkret gjorde ju sitt men jag använde min katt-syn och fick se henne stå i godan ro med nosen i något borta vid grannarnas staket, iallafall 30 meter bort. Hon lyfte på huvudet och kollade på mig innan hon fortsatte gegga runt. Jag gick mot dörren och gömde mig bakom häcken. Nej, kvar stod hon fast matte var borta. Kanske någon väääldigt intressant, typ ärtbart, tänkte jag och ropade "HIT" en gång med min otroligt myndiga, rungande röst *host*. Inte en endaste rörelse åt mitt håll utan hon fortsatte ytterligare några steg bortåt.
Luften gick ur mig kan man säga. Jag satte händerna i sidan och skrek, grannarna svor säkert över det och trodde skatorna hade slagsmål igen.
Då kommer räven lunkandes, heeelt bekymmerslös. Totalignorerade mig och satte sig på trappen för att bli insläppt. Vad ska jag säga?

Jag skrev även att hon är sååå klockrent rumsren.
Vi satte oss i soffan med skålar av diverse godsaker och tittade på en äcklig skräckis. Eller ja, Niklas tittade och jag jämrade mig bakom filten. Tia såg på mig med sina allra raraste ögon och ville naturligtvis oxå sitta där vi hade så mysigt. Jag bäddade på golvet åt henne (ja, pappa, jag vet att jag är väldigt pjåskig med mina hundar :) med kärleksnästet, en filt och en kudde och hon började så nöjt bädda lite extra. Så sätter hon sig ner och PINKAR på dynan!! Nä, nu jävlar får ni förklara för mig varför hon gjorde så?! Det hann inte bli många droppar då jag reagerade blixtsnabbt och förmodligen väckte grannarna igen.

Man ska inte skryta och Tia ÄR fortfarande vår pärla såklart.

1 kommentar:

Malin sa...

Jag tror hon läste ditt mail ;)