Sidor

söndag 13 april 2008

Lantliv ...



"Neeej, lägg undan den där nu, sluuuta!"



Mamma & pappa har oxå
husdjur. Rasen heter Brahma, eller
"Hakama-höns" som Niklas säger.
(Hakama är en byxkjol som man får
efter visst många graderingar i Aikido.
Ni vet "Den siste samurajen...?"



"Puss syrran!"



Högsta hönset. Flå't, tuppen...!


Fredagen tillbringades hos mina föräldrar på landet tillsammans med nära & kära. Vi grillade (!), drack goa drinkar, skrålade och tjattrade. Framåt midnatt gick vi en kilometer söderut till Folkets Hus där det spelades countrymusik och folk i utstyrslar dansade friskt. Vi 03:00 var vi hemma igen efter kilometern på landsvägen med Niklas telefon som skorrade "Håll mitt hjärta", "Sixteens Tons" och förmodligen lite Cat Stevens som jag förträngt.
Jag slockande på madrassen i lillebrors rum med en kelpie i knävecken (!-igen) och sov djuuupt då Niklas tyckte festen var över och gick till sängs. Jag hörde när pappa gick och la sig, han och jag hade ju dansat mest och bäst så vi var ju med all rätt tröttast :)
Halvvägs in i sömnen hörde jag hur de drog på radion i köket och skrattade och verkade ha allmänt trevligt; fästmannen, systern, svågern och mamman. Hjärnan gick nerför trappen många gånger men ingen av gångerna hade tydligen kroppen hängt med. Tur att man faktiskt får kroppen att lyda då man blir kissnödig mitt i natten, annars skulle jag få mig en otrevlig överraskning på morgonen.

Imorgon ska jag jobba heeela dagen så det räknas inte som en dag i mitt liv. Måndagen däremot drar jag mot norrare breddgrader, närmare bestämt Härnösand för att hämta upp syrran och sen vidare mot Kramfors (?) för att äntligen hälsa på farmor & farfar och få krama på dem litegrann! Senast jag såg farmor låg hon tunn och blek i en sjukhussäng och jag svalde STORA elaka klumpar. Nu sägs hon vara tillbaka i sitt esse, fast en aning mjukare...?
Sedan blir det Operation Fixa Angelika för min syster kan det där med mode och hårfärg och plockning av ögonbryn. Tack och lov, för jag är mode-efterbliven.
På kvällen är det givet Cesar men oxå tårta med bästaste Malin & Ante. Malin fyller visst tant så hon ska väl få nåt fint inslaget, kanske hårrullar...?

Tias tass läker iallafall jääättefint, inifrån och ut som det ska! Hon hoppar på tre ben ibland, men det är som sagt för bandaget tror jag. Hon är en tålig tjej, det är bara då man inte vill något man kan skrika så alla vänder sig och kollar på den rodnande matten.
Nästa vecka åker vi ut till Matfors med kameran i högsta hugg för då kommer en kullsyster som vi inte träffat, och så kanske vi får träffa mamma Lisa m.fl. Det ser vi fram emot!


So long! /Angel

7 kommentarer:

Anonym sa...

hej du vän! vilken rolig helg (halv helg) ni verkar haft i viksjö. MYSIGT! men du, jag har hört att de ska vara en blandras utställning i matfors till sommaren. HALLOOO LÄR ANMÄLA! men du, jag tänkte höra med dig om du kanske ville gå med Ofelia isf, OM vi tränar mkt innan alltså... Hundens hus nästa!! ;)

Anonym sa...

En sådan tjusig tupp!! Och vilken underbar bild på mäktiga hönsben. De ser så himla coola ut!!! =)

Malin sa...

Fin bild men jag kan bara se framför mig hur du måste ha legat på en kall backe för att knäppa det kortet! Ses imorrn. Kram

Anonym sa...

Hej gumman!
Vilka kanonbilder, såna har inte jag lyckats med fast jag träffar dom varje dag. Idag möblerade vi nästan klart farfars rum, så imorrn är han nog där, Ingela vet var.. Skulle också skicka med er lite grejor, tidningar typ Allers och lite annat, glömde.. Längtar efter er redan.
Ses snart.
Mamma (och pappa)

Anonym sa...

Oj, vad mycket man har att ta igen... Skönt att tassen läker som den ska!
Tack för raderna, Lava mår nog bra nu.. som det verkar. Man blir ju väldigt orolig.. men nu känns det bättre!

Ha det så jättebra!

Kicki

Anonym sa...

nu har de hänt de som jag väntat på... Ofelia har blivit sparkad. Info kommer inom kort. ;(

Titti sa...

1000:- åt helvete på att veterinär Ninni Löfqvist konstaterat att Maja kanske har brutit ett litet ben i typ tån eller att klokapseln kanske är trasig.. Blev ett tasskydd som jag ska byta om några dagar.. Jag byta?! Tror jag ringer en vän.. =)Känn dej träffad =)Kram