Sidor

onsdag 2 april 2008

Idiotförklaring 2

Jag vet att jag idiotförklarat vissa angående storleken på Pepsi, 30 cl eller 50 cl... Nu kommer nästa. Det är faktiskt ganska roligt och vi brukar skratta gott åt det.

Några killar kommer insläntrandes, de ser ut att gå på högstadiet men brukar faktiskt oftast vara äldre, kanske gymnasiestudenter. Finniga, oklippt hår och byxorna i knävecken. För långa armar och ben, kanske de växt lite för mycket under natten och inte riktigt vant sig, för extrimiteterna tycks ibland leva ett eget liv.
De får ett bord och varsin meny och jag frågar efter dryck.
- En öl! säger en av dem och jag nickar.
- Vilken sort? fortsätter jag och bläddrar fram till sista sidan åt honom där alla sorter finns.
- Ööh...
Han pekar på en och jag kluddrar ner det i blocket.
- Kanske du kan ta fram till leg under tiden jag tar de andras dryck? säger jag helt oviktigt och vänder mig till nästa gäst. Då kommer det, det slår aldrig fel!
Alla vid bordet börjar skratta högt och sådär ojämnt som bara tonårskillar kan. Det kommer kommentarer som "du måste visa leg, din barnrumpa" och andra osäkra halvt hysteriska meningar, som om de behöver övertyga sig själv om något...
Den första killen plockar fram plånboken ur bakfickan som för övrigt sitter fast i en sådan där kedja vilket var poppis under min högstadietid... Han skrattar lite överseende som om jag gjort något fel pågrund av min okunskap eller något och ska inte känna mig förlägen för att jag missbedömt hans ålder så grovt.
- Jag tar det som en komplimang att jag får visa leg, säger han och jag vet inte - försöker skratta charmigt?
Jag tar legget som oftast är ett sådant man kan göra på banken och drar på mungipan för han är ju faktiskt arton, det är man ju om man är född i slutet på 1989 eller början på 1990.

5 kommentarer:

Anonym sa...

hahaha jag tar ALLTID fram legget och visar med tanke på att man ser ung ut, dessa artonåringar tror jämt aatt de är äldst i världen! lustigt, killen hade ju lika gärna kunnat vara 16

Anonym sa...

Haha...
Måste ju vare mest pinsamt för honom, Hade varit annat om han va typ 30 och såg så ung ut. Då skulle han tage de som en komplimang¨.
jag blir as förvånad om dom INTE frågar efter legg. (Ser jag såå stor ut!) tihi

Malin sa...

Hehe typiskt tonårskillar, dom är ju världens centrum, du måste vara korkad som inte vet hur gamla dom är typ. Idag var det en som trodde jag gick på gymnasiet och jag blev inte smickrad faktsikt! Jag vill se vuxen o mogen ut ju! Jag har ju barn! Jag är faktiskt mamma o då är man faktiskt vuxen. Men det kan jag ju inte stå å förklara för dom, eller?

Anonym sa...

Ha ha ha, vilken helt underbar träffande beskrivning!

Anonym sa...

Vet PRECIS vad du talar om!!
Det blir inte bättre vid tjugo heller...Kram moster