Sidor

tisdag 18 mars 2008

Tidsjagande ...

Gullegull.

Inte den bästa tidpunkten att sätta sig att blogga kanske, en timme innan man ska vara på jobbet, med ett internet som har fått fnatt och kopplar ur ena sekunden till den andra. Häromdagen vid två olika tillfällen skrev jag två lååånga inlägg och det var ju bara att glömma att publicera dem när internet -läs Bredbandsbolaget- inte fungerar. Jag skyller allt på BB, inte för att det kanske är deras fel varje gång, men om det skulle vara så märker man fort vad liten människan är när det gäller frågor mot företag. Har både vänner och en svärmor som fått tagit svidande förluster mot just detta företag, så se upp! Skriv ner och dokumentera allt då det gäller dem.
Bitter? Nädå.
Förvånansvärt lugn dag idag. Har dammsugat och tvingat mig själv att spara toalettstädning tills imorgon. Har man energi kvar och tänker att "ja men det skulle jag ju kunna göra nu när jag faktiskt orkar" ska man spara på den och fylla på reserven, istället ska man göra något man tycker är kul och samla mer energi. Puh! Mycket dravel men jag antar att de vet vad de snackar om. Iallafall tog jag med mig Tia på en promenad upp till Djurmagasinet där vi köpte en klicker (av samma skitmodell som den förra... de har inget jättesortiment där direkt) för 35:-, en liten plastbit... Och ett retriverkoppel som Tia avskyr. Eller ja, hon är inte speciellt förtjust i något koppel så länge det sitter på och tvingar henne att gå i sansat tempo. Uj, där är verkligen något vi måste träna på. Allt eller inget verkar definitivt vara brudens motto.
Hon lyckades oxå göra krokodilrull när hon fastnade i kopplet och trodde matte skulle ramla. Hon undvek vattenpölar med ungefär en och en halv meter. Uppåt.
Hon började skälla hysteriskt när en gubbe nös, men jag måste ge henne det att han lät faktiskt som ett avgrundsmonster.
En ganska spännande promenad alltså.
Hittade oxå ett utställningskoppel som jag blev förtjust i, men tvingade mig bort från det innan det hamnade i shoppingkorgen. Jag ska väl först och främst anmäla mig till någon utställning igen ...

Nä usch, nu borde jag lägga på ett kol. 2do-listan var lång idag så jag får väl ta igen det ikväll efter jobbet, mat ska lagas till knytis på lördag och väska ska packas för en visit hos mina föräldrar och sen vidare till Mora & Huset Fullt på söndag.
Jag hoppas på pinfull restaurang ikväll och vinst för Timrå (förlåt papps & bror!) så stämningen blir på topp och ölen flödar=klirr i dricksglaset. Tiden går jättesnabbt och vips får man gå hem! En kväll utan att räkna enkronor i timtal, vända på 120 stolar eller dålig svensk serie på TV vid stängning. Lycka!

4 kommentarer:

Malin sa...

Jag hoppas att du får din önskan uppfylld med både vinst för Timrå och en fullsatt restaurang. Funderar på att beställa från er ikväll men om det är fullt upp kanske det är dumt..hm... får se. Ev ligger jag väl i magsjuka senare eftersom den lilla i familjen kräks o poopar massor. *urk*
Kram
M

Anonym sa...

GO TIMRÅ

Anonym sa...

Eeeh, hon ser verkligen trevlig ut på bilden din hund!

Det låter som om du har fullt upp!
Kom ihåg att andas ibland också;-)

Ha det så bra, så kanske vi ses på nästa träning!
Kram!

Titti sa...

Okej, Pubafton med country-tema på FH den 11/4. Westernklädsel på! Hoppas vi ses.