Sidor

tisdag 4 mars 2008

Soldyrkare?





När solen lyser in genom fönstret förväntar jag mig alltid att det ska ligga en hund där. Så gjorde Jocke. Varhelst det fanns en liiiten gnutta sol tryckte han ihop sig där och njöööt. Tia ligger helst under ett skåp där det nästan är minusgrader... Så jag har platsat henne på soffan i solen just för korten. Schysst va?

Förstår förressten ingenting. Jag har hunnit med en skitmysig promenad i det strålande vädret och det är fortfarande två timmar kvar tills jag börjar jobba!?! Så mycket oplanerad tid har jag inte haft på evigheter. Jaja, då skulle jag ju kunna plugga tänker ni och jag får väl erkänna att jag borde det. Jag måste även packa en trunk för imorgon bär det av ut på Alnön och hund, -katt, -och husvakteri tills på söndag. Det ska bli himla mysigt att sova med sängen full av beniga whippets, en plutte-Italienare och 8-veckors kattungar. Plutte-Italienaren Hermia har hedersplatsen i min armhåla :)

På lördag får jag besök av Malin (och eventuellt förhoppningsvis hennes familj) då vi ska dricka vin och prata hemligheter. Min gissning är att det kommer att handla om hem, barn & hundar! :) Kanske Cilly kommer oxå, min Maria var tyvärr upptagen.
Tjockis-Maria ska jag börja kalla dig och
du kommer bara bli glad över det smeknamnet! Iiiih!

Så, ni mina vänner därute som läser detta: Hör av er om ni känner för att tillbringa lördagen med gott vin, massa onyttigheter & skitsnack! :) Tyvärr kan inte hundar följa med då det redan trängs åtta stycken & kattungarna är mycket dyrbara :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tjockis-Maria I Like It, OM de nu är så!! OM OM OM!! ;) kanske kommer ut en sväng efter bowlingen och kollar på er när ni dricker vin och lägger in en och annan kommentar i hundsnacket :) Pussas i massor!!

Anonym sa...

Min lilla svartskalle (ofelia, är svart så detta är inte ett försök till hets mot folkgrupp)älskar ju solen hon, tänk i sommras när de va typ 40 kvävande grader på balkongen då låg hon där och bara myste. hihi

Malin sa...

Halli hallå! Jag har kuliga nyheter! Vi kommer ut hela familjen lite tidigare på lördan o gör dig sällskap bland alla djuren! Kuligt va? Sen ser jag super duper mycket fram emot kvällens babblande och drickande såklart. Småbarnsmamma som jag är så känns det som ett helt äventyr! *skratt* Du är så snäll som vallar mig lite haha.
kram M