Sidor

lördag 15 mars 2008

Fredag 14/3 ...



Nu är Eddie hemma hos matte & husse & hästarna igen & jag måste erkänna att jag saknar honom ganska mycket. Det gör vi väl allihopa även om jag tror att Tia faktiskt tycker det är rätt skönt att sova & gnaga på sina ben ifred. Imorse tog jag den första ensamma promenaden med Tia på länge & jag inser att det kanske är bra om jag lägger ner lite extra tid på henne nu, vilket är svårt när man har två hundar eller flera (typ 9 som på alnön :). Jag tänkte träna lite ”stanna”, alltså att hon får sitta kvar och jag forsätter några meter. Förut har jag kallat in henne men nu fått tipset att gå tillbaka och sätta/ställa henne upp i fotposition istället, det underlättar tydligen träning för lydnad såsom platsliggning senare. Halvvägs tillbaka reser hon sig upp och BACKAR med bakåtstrukna öron och undvikande blick, hon är alltså RÄDD! Okey, tänker jag och provar igen och försöker inte vara hotfull om det nu var det hon reagerade på men hon gör samma sak igen! Snacka om att bli frustrerad (och nä Niklas, jag vet att inte det hjälper men du känner ju mig...)! Jag har gjort den här övningen kanske två, tre gånger förut och då har det gått bra. Det får bli klicker och småsmåsteg ett tag framöver alltså. Hoppas bara jag inte fördärvat henne för evigt :) Men det är liksom en spark i baken oxå. Allting med Tias träning; vardagslydnad, utställning och vanliga småsaker har gått som på räls men det är bara 95% eller vad man ska säga. Nu ska alla moment bli klockrena. En morot kan man kanske säga att det var idag.

Förutom promenaden har jag inte gjort mycket idag. Telefonen är på ljudlös och jag såg att det var några missade samtal, men jag orkar verkligen inte svara just nu. Energinivån är verkligen på sin och allt jag gör motarbetas just nu, men efter regn kommer solsken brukar man ju säga så jag står ut så länge. Jag har jävliga månader framför mig men frågan är inte OM jag kan komma igenom dem utan HUR jag ska göra det smidigast. Tur att man är Positivist iallafall :)
Har faktiskt unnat mig att titta på en film medan jag väntade på tvätten och nu ska vi äta golunch. Sedan blir det väl en långis innan jobbet kallar där jag hoppas att kvällen blir minst lika fartfyllt som igår då vi hade en sittning på 120 pers. Att hockey kan dra så mycket folk? Otroligt.
So long! /A

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas du känner det bättre till mods snart :)
Lycka till med er träning, det kommer att gå så bra. Hon är i en ålder då många knasiga idéer brukar träda fram men det löser sig :D
Kram kram

Anonym sa...

Halloj.
Ja visst är han söt lilla Alf..
Allt går jätte bra.. Ja snart blir det utställnings träning för oss oxå, det ska bli spännanade :)Hoppas att ni alla mår bra?
Ha en bra helg.
Kram från oss.

Malin sa...

Har du provat backa tillbaka till henne? Bara en tanke. Och när jag ändå sprider goda råd runt mig så kommer ett till;) Stäng av telefonen i några dagar och gör bara det du vill och orkar utan att behöv tänka på nån annan. Kram

Anonym sa...

Hej

Det är klart att hockey drar så mycket folk det är ju livet hihi. Ha d bra och var rädd om dig