Sidor

lördag 1 mars 2008

Min drömsöndag.




Min dröm är att Någon imorgon ringer och säger att jag är befriad från mitt 13:30 till 23:00-pass men ändå får betalt för det. Någon har också hämtat min hund från svärmor och ska ta henne på en lång promenad med lite tankeövningar så när hon kommer tillbaka vill hon inget annat än sova i mina knäveck i soffan resten av dagen. Någon har också varit och inhandlat allt mitt favoritgodis och hyrt några spännande filmer. Någon har dessutom bäddat åt mig i soffan med duntäcket efter att Någon har städat & diskat så jag inte behöver ha det hängande över mig hela dagen och inte kunna slappna av. Runt middagstid kommer mina älskade föräldrar & lillebror med hemlagad mat och vill äta den med oss, kanske med en flaska vin & vi har så trevligt så! Min lillasyster & hennes grabb kommer naturligtvis oxå och vi äter marängsviss/svisch/svish/(?) till efterrätt.
På kvällskvisten tar vi 3 i vår lilla familj en skön promenad i det ljumma vårvädret kanske tillsammans med våra vänner som bor i närheten.
Alldeles i lagom tid går vi & lägger oss och jag läser Materia Medica & kan alla 78 homeopatmedel vi ska ha tenta på om några få veckor. Jag somnar och sover lugnt utan att vakna med huvudvärk som vanligt! :)

Aah.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken härlig dröm :D

Anonym sa...

Tänk om... Tänk om... :)

Anonym sa...

Lilla gumman, vi kommer genast om du gör dig ledig! Låter jättemysigt, vi tar med mormor o morfar också.. Det blir trångt, men mysigt, som sagt var.
Ses väl till veckan, hoppas jag.

Puss och kram från mammis

Malin sa...

du vet att vi alltid ställer upp om du behöver hjälp eller avlastning! Städning, hundprommisar med tankenötter eller hemlagad mat! Alltid. Kanske vi skulle införa en dag i månaden där vi lagar middagen åt varandra så man får sätta sig vid ett dukat bord bara?!/m

Anonym sa...

Jag kommer, jag kommer!
Slit inte ut dig siss, ni är 2...
Puss och Kram! <3

Titti sa...

Svar: Det är lugnt, hade ännu en gång glömt bort det där med medicinen och Maja överlever. Visserligen skulle hon behöva springa några varv runt jorden men.. Tapeterna här hemma SKA bytas så snart som möjligt, synd att färgen är så dyr så inte pengarna räcker till! Sök ett nytt jobb, hitta ett nytt jobb till mej med är du snäll. Ta det lugnt, tänk på att allt blir bättre. Hör av dej nåt när du har tid och ork att träffas. KRAM