Sidor

tisdag 11 mars 2008

EFIT 070310

Det skulle bli ett sådant bra EFIT denna gång. Jag kom ju faktiskt ihåg att det skulle vara för en gångs skull, sedan skulle jag verkligen ta bilder varje timme och det skulle bli fina, genomtänkta foton. Kameran laddad, humöret på topp! Jojomen. Om det inte hade varit för att jag somnade, himlen blev grå & tråkig & våran lägenhet har pluttefönster ...



8:30
Jag börjar packa väskan & utfodra
hundarna innan vi bilar
mot Alnö ...


9:30
Efter morgonkissning av whippar
tittar jag till kattungarna. Usch, vilket
otäckt jobb jag har denna vecka! :)


10:30
Tia älskar Hermia men kärleken
är tyvärr inte ömsesidig alla gånger ...


11:30
Dammsugaren & jag är INTE vänner. Den
försöker göra mitt liv till ett helvete.
Klamrar sig fast vid hörn, välter och suger
inte upp smutsen utan skjutsar bara omkring den.
*morr*



12:30
Mer ompyssling av kissar. Petar lite
i öron & ögon, lyfter, klämmer och
donar. Mamma katt ska oxå vara med
och är ganska mycket ivägen.

13:30
Vi gräver en grop till Kina, tillsammans, du & jag.
Whipparna står på bron och huttrar.

14:30
Zzz ... Somnar på kökssoffan med en cocker
framför mig, en italienare över halsen
& en benig whippet i knävecken.
Trångt men ack så mysigt.
Vaknar av att familjens yngste son kommer
hem från skolan och hundarna skäller
som galningar när han går på bron.
Flyger upp som en yr höna med
håret på ända!
Pinsamt!

16:30
Idag firar vi 4 år som förlovade.
Jag slår på stort & köper en ros :)


17:30
Vi klär upp oss (!) & käkar på
indiskt på Tandoorihouse.
Lyxigt!

20:00
Efter att ha promenerat hundarna &
hängt tvätt & ringt en massa samtal
kan vi äntligen slå oss ner & se film.

5 kommentarer:

Malin sa...

Grattis igen till fyra år! Visst är det lite skönt att lägga ett år bakom sig? Jag måste säga att jag tycker du gör det bra som sliter på med alla extrajobb du har. Kram

Anonym sa...

Kul att få ta del av din dag! Jag gillar dina bilder, de är snygga!

Anonym sa...

oj grattis 4 år, är det förlovade själar eller förlorade? nonono jag skämta!! GRATTTIIISSSS. KRAM

Anonym sa...

GRATTIS! på er!

Kram moster

Anonym sa...

Grattis siss! ;)
Bröllop snart då... :) hehehe