Sidor

lördag 23 februari 2008

Utställning!


OK, ha överseende med detta, jag har visst inte så stor koll men jag tror det är så att Tia fick 1:a med HP i första bedömningen. Sedan var tydligen brorsan Lexus snyggare (hmpf! :) så vi fick en grön rosett med texten BIM valp på ... (?)

Kritik:
Lagom stor medelkropp. Feminint prop. Skallen ska bli bredare. Något stora öron (nähä?) som kunde varit bättre ansatta. Bra hals. Eftergivande rygg. Passande benstomme. Bra tassar. Tillräckliga vinklar fram, bra bak. Lätta effektiva rörelser. Bra temperament och arbetslust.




OJ, vilken dag! Jag har inte ens hunnit bli nervös, eller så fanns det ingenting kvar att ta av. Efter att ha tillbringat några timmar i ridhuset med att betrakta den ena vackra hunden efter den andra åkte vi hem & sov några timmar, sen bar det iväg ut till Matfors Brukshundklubb för god mat och väldigt trevlig sällskap. Tack Kicki & Björn Aussie Action's för en trevlig heldag!
Imorgon blir det opp tidigt igen och ut till Timrå för att ställa Linnéas Caruso. Hoppas han kan lära mig någonting *host* Ska även kika lite på lydnadstävlingarna.

Tack LISA & CO för alla trevliga utställningsträningar, hoppas vi kan träna mer tillsammans framöver!

Nu ska jag slänga mig i soffan och njuta av ögongodiset Vin Diesel, muskler & ingen hjärna *dräggel*

G'natt!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis, det gick ju riktigt bra för er också :D
Hoppas du har det skönt i soffan med ditt ögongodis ;)
Så det var ni som var på klubben ... jag och Nelly gick förbi på våran kvällspromenad. Släpper ofta fröken lös bakom klubben :)
Kramkram

Titti sa...

Tror du man skulle få för bedömning på Chica?! -Fet rävliknande tjurskalle med för grov nacke och för litet huvud och alldeles för mycket hår under tassarna! grattis till en lyckad första utställning! Kram

Anonym sa...

Hellooo!
MAN KAN VÄL INTE SE SKILLNAD PÅ EN RÖD OCH EN RÖD I ETT MÖRKT RIDHUS???
Du är förlåten!

Stort Grattis till BIM...gulliga Tia!
Vi tackar och bockar för grattis!
Kram på er!

Malin sa...

grattis gumman, jag fatta inget av färger, BIM och sånt men jag tycker ni är världsbäst iallafall.

Anonym sa...

GRATTIS!! hon är ju finast :D
Millis hälsar! Vi saknar diiiig! Pusss

Anonym sa...

Men,jag såg er med... var lite osäker först för Tia såg så stor ut :-). Vi lekte koja i skogen medan ni rastade...sen klev vi ut och hundarna sopade rent efter kelpie-rottweiler fotspåren..