Sidor

tisdag 26 februari 2008

Tip of the day!

--> Är att INTE hälla hett stearin i diskhon! Då stannar hela maskineriet och man får med panik prova de idéer man kan tänka sig. Kaustiksoda? Nä. Karva med en kniv? Nä. Skruva i rör? Absolut inte, det börjar droppa oroväckande under bänken.
Hett vatten trooor jag har fungerat. Annars får jag skamset ringa hyresvärden.

Lägenheten ser ut som en krigszon! Jag har haft knivar i skulderbladet, nacken och bakom ögat idag så jag stoppade mig full med alvedon och en Bamyl som jag inte ätit på länge. Bamyl är som amfettamin, man vill STÄDA, STÄDA, STÄDA! Niklas säger att jag var en som halshuggen höna, springer omkring och river i allt och tjattrar. Kan säga att halva vardagsrummet ser väldigt fint ut, men det kan bero på att alla grejor ligger i en hög i den andra delen. Jag kan tänka att det är ganska osmart att sätta på dammsugaren nu klockan fem i tio, kanske grannen ringer polisen ... *fniss* Har även läst på Facebook om hans underbara helg och omogna grannar...
Imorgon ska jag ringa Aschberg. Hihihi. Nej, stackarn, jag har ganska dåligt samvete, känns som onödigt liksom.

Idag tog jag även en lååång promenad med flickorna, uppför trappan till Norra Berget (fick stanna två gånger och pusta. Shit, jag har blivit en tjockis!) runt hela högen, över till Mårtensro och ner i Granlo. Det blev Selångersån tillbaka och utmana ödet. Igår blev nämligen en flicka rånad där, mitt på ljusa dagen! Jag tänkte att de kan ju försöka när jag har Leia med mig. Måste erkänna att jag blev lite skraj när en mörk kille började springa efter oss, men han vek av så jag kunde gå lugnt framåt igen. Hehe, fegis-Angelika.

Niklas har kommit hem nu och vi har blivit bjudna på Brownies & film hos Maria & Tommy, himla mysigt! Men kvällen är sen så jag hoppas att vi har inbjudan innestående. (?)

Kram allihopa!

4 kommentarer:

Anonym sa...

yes, klart inbjudan är innestående... :) tommy kom faktiskt inte hem förens strax efter 22 han heller. jag låg här i min ensamhet jag!! pusskram

Titti sa...

Har länge funderat på vilka som är så dum som ens funderar på att ta ett enda steg i den där trappan =) Skulle jag prova ta några raska steg, ett par steg skulle jag nog få andnöd ganska snart! Du gör det bra. Och tjock är du inte! Var det du förresten som lämnade 2 comments på min blogg? (antar det för det brukar inte vara så många andra som gör det) Tack isf! Ja, Lars är faktiskt en klippa. Måste ses oftare. KRAM

Titti sa...

Tänkte bara säga att Monette jobbar hos oss nu.. Snacka om att jag blev paff när hon satt inne på firman igår morse när jag kom på jobbet. Har inte hunnit prata med henne nåt för alla andra utom jag och en Thaitjej är i Liden. *suck*
Kram

Anonym sa...

http://kompisbloggen.wordpress.com/

Är du på?

KRAM!