Sidor

onsdag 27 februari 2008

Tar det aldrig slut?


Detta är min brukare. Han har väldiga
problem, men han är iallafall söt ...
*fniss*


Jag brukar oftast faktiskt se ljuset i slutet på Bekymmernas Tunnel, men den här gången stretar jag febrilt och det bara försvinner längre bort där i andra änden. Man vill ju inte vara pessimistisk, men nu börjar det bli ganska jobbigt. Nya saker varje dag känns det som! Och det hårda i nacken byggs bara på så snart blir jag väl en sådan där förtidspensionerad medelålders som går på bidrag och bara pratar om vilka fel & problem man har.
Nej, usch. Skjut mig om jag blir sådär, som "ordspråket" lyder. Everything happen for a reason, tror jag på iallafall.

Jag har fortfarande inte lyckats lösa upp stearinproppen i diskhon trots att jag lekt rörmokare och skruvat och svurit, gråtit och surat. Tips någon? Börjar känna mig gaaanska modfälld, vattnet sjunker inte undan och disken byggs på hög. Alltså fan.
Rörmokare kostar skjortan tror jag, vad tror ni?

Skola förresten, vad är det?

3 kommentarer:

Anonym sa...

jag tror att du måste fixa en röris. fick inte han till de igår... ?? hoppas du börjar slappna av lite snart för annars blir din nacke aldrig bra, cilla och jag känner samma trollkarl du kan få hans nr och börja rätta till din nacke?! kram

Malin sa...

Hej gumman. Jag googlade lite och hittade det här: Om du ska ta bort stearin från dukar kan du lägga ett vanligt hushållspapper på fläcken och stryka med strykjärnet direkt på pappret då sugs stearinet upp riktigt bra! Samma fungerar på plast, metall och alla mjliga föremål, tänk bara att strykjärnet inte ska vara för varmt om det är plast: Har du inte hushållspapper så fungerar det med vanliga tidningsblad från t.ex. metro, aftonbladet och liknande.

Blir kanske svårt men om du kan ta lös biten där det fastnat (glöm inte stänga av vattnet först) så kanske det går att värma försiktigt så att det går att få ut?
Säg till om vi kan hjälpa på nått sätt. Kram
M

Anonym sa...

Hej

Ja vi kan hjälpa dig om du har problem men kanske int så långt som att skjuta dig där går nog gränsen för vad vi kan göra(efter lång eftertanke kom jag fram till detta,hihi)

ha d bra o gratta er kelpie tjej från gud husse