Sidor

fredag 15 februari 2008

Ska inte en tennisboll studsa?

Studiecirkel ... ?


Gnag & gnask ...


Dagens bästa affär: ett tuggben.


Dagens sämsta affär: en tennisboll utan studs.

Hemma hos oss råder full kaos på köksbordet. Ibland om vi vill leka vanlig skötsam familj trycker vi undan några böcker och sätter oss där tätt, tätt med våra tallrikar och låtsas som om det var en bra idé. Ibland inser vi vårt misstag och förflyttar oss till "vardagsrummet" där vi intar resten av målet. Vi sitter där liksom varannan gång när vi pluggar, trycker ner rumpan mellan kuddar och konstiga böcker som "Den uppenbara verkligheten, val av samhällsvetenskaplig metod" ... Tia brukar naturligtvis också få plats men när Leia kommer med stooora rådjursögon förvisas båda två till vardagsrumssoffan.
Jag är väl inte stolt över ett belamrat köksbord, men så länge det är böcker och inte spritflaskor få man väl vara nöjd.

Igår insåg vi att vår stackars valp bara hade ETT stenhårt märgben att tugga på. Vad för slags hundägare är vi egentligen? Så jag åkte opp till Djurmagasinet och inhandlade några till och en tennisboll - utan studs märkte vi sen. Ska det vara så? Hundarna brydde sig väl kanske inte, men jag blev tokbesviken. Leia åt genast upp 2 1/2 ben och glad var jag när de var sysselsatta en stund. Jag ska ge mig ut nu i det strålande milda vädret innan jag lämnar Tia på "fritids" (fniss) och pinnar iväg till jobbet där jag ska tillbringa fredagskvällen istället för hemma i soffan framför "På spåret" med en nöjd hund efter en lång kvällspromenad och en kärvänlig gubbe som ordnat varm choklad och poppat en påse popcorn. Suck.

Inga kommentarer: