Sidor

fredag 1 februari 2008

I'am leavin' on a jetplane ...

Okay, inte ett flygplan, men en Skoda-nånting är minst lika bra. En dag kvar bara innan tre norrlänningar stuvar in sitt pick & pack och stannar för på McDonken (kräk!) för att sedan hoppas på att vara framme till 18:30 i Mora - tha city. En dag kvar som jag skulle kunnat ägna åt gubben och hunden - men näää, dum som man är har man tagit på sig ett jobbpass. Ett jobbpass på nio jävla timmar, what tha *piiip*. Har även fått schemat för resterande februaridagar och det såg inte alls lockande ut ... men vad göra? Man måste ju ha kulor att betala hyran med. Jag ska inte klaga faktiskt, jag har ju iallafall ett jobb och är uppskattad där. Jag gillar skitstället, det måste jag erkänna, men jag tänker ändå fortsätta söka något annat. Så det så! *pet*
Ok men nä, nu blev det lite för pessimistiskt här. Det gillar vi inte.

Tia är för söt. Vi kan inte se oss mätt på henne. Vi kommer bli sådana föräldrar som ingen vill umgås med för vi kommer bara prisa & höja våra barn till skyarna. Vi är redan mallig över våra kompisars Tilde. Gode Gud, hur ska detta gå?
Imorgon ska Maria ta med Tia ut till de djupa skogarna i Nolby och jag är henne evigt tacksam för det så jag kan kolla på film och våndas över att jag ska jobba :) 1000 TACK Maria!
Tråkigt är det att jag hinner vara med på någon "Freestyle"-träning eller utställningsträning på evigheter... Undrar vem som gillar det mest, jag eller Tia? Man ser ju liksom fram emot att träffa alla där; lilla svarta studsbollen Caruso, kritvita älskvärda Risgryn, sopranen Vegas, vackra Vixi, godmodiga & bästa busen Gunda, vilda bästingsystern Lilly. Ja, och så deras människor såklart. Kanske Tias spöken försvunnit till nästa söndag, för nu är allt möjligt läskigt verkar det som. Ändå är det inga större problem, hon är skitcool i allt hon gör. Ska det vara så? Jag väntar bara på att allt plötsligt ska vända och allt hon helt plötsligt vägrar komma på inkallning, biter sönder skor, skäller på folk, kissar inne, attackerar andra hundar ... *svälj*

Herrejesus - jag ÄLSKAR reklamen för mjukost med ungen som dansar i sin barnstol!!! Den är så underbar!!

Nä, här blir inga barn gjorda, dags att borsta tanden & gå och lägga sig. Jag måste packa imorgon. Och tanken på att packa får det att knyta sig i magen, tänk om man glömmer något? Ve och fasa! Tänk om man skulle glömma packa något väsentligt, det är min värsta mardröm. Eller OK då, EN av de värsta. Och jag inbillar alla att jag är kärnfrisk där oppe. Right!

Kram & G'natt!

4 kommentarer:

Anonym sa...

kärnfrisk, hihi!! ja de äör bra att du försöker tuta i alla de ;) men jag vet hur landet ligger angel och jag like you anyway, skämt å sido. du är ju en av de friskaste. eller kan de va så att du inbillar dig. kliar mig i håret. de här med homeopati gör mig förvirrad, men frisk ;)

Anonym sa...

Hej!!
Jag har ingen direkt kommentar till detta.
Men ville bara säga att vilken fin sida du har skapat..

Saknar dig!!

Anonym sa...

HaHa

Vad har du rökt för nåt vilken massa info på liten plats?? Ni får vara hur stolt som helst för vår Tilde det är vi oxå. Jag tror heller int ni får ngt större bakslag med Tia hon verkar så lugn o harmonisk. Ha d bra i Mora see u.

Malin sa...

Tänk om barn blev gjorda på det sättet... vilken massa ungar de skulle skutta omkring då!?! Ha de gött i mora, simma lite när du kommer hem? /m