Sidor

lördag 23 februari 2008

Dagen D ...



Jaha, och hur i hela friden ska det gå denna dag? Jag har redan fått skriva om rubriker "Dagen D" fyra gånger då jag tydligen har så tjocka fingrar att jag trycker på två eller tre tangenter samtidigt.
Väskan är iallafall packad och står färdig i hallen. Jag har väl glömt mer än hälften, men vad göra? Huvudsaken är väl att jag får med mig Tia och mig själv.
Klev upp strax efter sju och redan färdig. Alltså är det en & en halv timme innan jag ska vara där ute, hur lyckades jag med att vara ute i så god tid? Jo, förvirring & stress heter det och det är inte medvetet.

Inatt ringde Niklas polisen. Vår granne, kille i ålder 20-22 nånting, hade storröjarfest & vi, det griniga gamla paret i lägenheten bredvid uppskattade inte skrik, rop, duns i väggar, bas a la 127625347 decibel, så Niklas gick dit & knackade på.
"Jag ska jobba på det", kommer det från grabben. En halvtimme senare kommer det en drös till och ljudvolymen är inte lägre direkt.
När jag & Tia var ute på kvällskissen stöp vi i några flaskor på parkeringen och såg dessutom en kille komma ut, slänga två glasflaskor i häcken och sen ställa sig & pissa från muren från våran parkering - äckel!
När jag gick in mötte jag alla 30 pers som stenfulla rumlade nerför trappen.
"Nej, hon är farlig & biter okänt folk", sa jag när någon undrande sluddrade om man fick klappa hunden. Stackars Tia. Och stackars mig.
Iallafall kom polisen (en bil & en pikébuss! Måste de överdriva så?) just när jag var inne i lägenheten och hade låst dörren om mig så vi stod i hallfönstret och glodde.
Tillslut var det tyst & lugnt & jag kände mig rätt skärrad. Varför vet jag inte. Kändes lite taskigt att polisen kom, men vi är så jävla less på unga människors fester! Varför måste man bröla & kasta in varann i väggarna bara för att man dricker öl? SUCK.
Ja, jag börjar väl bli gammal, men fy fan vad jag tycker om våra "fester". En flaska vin och en lagom dos kära vänner som inte skriker & lever rövare utan kan konversera normalt(are) trots nåt glas för mycket. Måste man verkligen bjuda in hela kompani B25 för en fredagsfest?
Någon ringde även på dörren strax efter men det var ingen där när Niklas öppnade. 5-åringar?

Skönt ska det bli att bara umgås en hel dag med trevliga mänskor & deras hundar. Det känns som en ledig, soft dag trots att den är fullspäckad! Ikväll är det finmiddag hos Kennel Aussie Action's med släktingar, hur kul ska inte det bli?! Niklas kunde tyvärr inte följa med så han ska jobba från 18 till 02, stackarn!
Det känns som om jag har stressad mig utanför kroppen den här veckan. Nästa vecka får bli en sådan då man försöker tvinga ner den igen. Om jag inte ligger i magsjuka då eftersom jag mått illa de senaste dagarna, speciellt vid en superstressad situation eller när jag ätit. Kräk!

Nej, nu ska in & hoppa på Niklas. Herregud, klockan är ju mitt i dan!

Kraaaaaaaaaaam! /A

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hahahaha jag vet vem er granne är... hahaha han är bra polare med min gamla granne. Jag fick höra om polisens påhälsning redan inatt. Grattis till den fina placeringen & Tia braiga kritik!

Kram Lisa, Rut & Gunda

Anonym sa...

Grattis önskar Helen Vixi o Risgryn. Hoppas vi ses på fler träningar framöver.

Anonym sa...

Hej sissy!
Han kunde behöva polisen. Kommer ihåg va irriterad jag blev på han när jag hade praktik. Suck och stön! Saknar dig massor! puss och kram

Anonym sa...

Hörde av cilly att de gått bra idag. Synd att jag inte kunde va där och kolla på er!! Men ofelia och jag höll vara tummar och tassar för allt vi va värda.! Höras nå¨imorn kanske?
PoK /maijsan & ofelia