Sidor

torsdag 10 januari 2008

Vilken dag är det idag?




Jag har ju faktiskt tyckt de sista månaderna sådär att NU börjar jag få ordning på mitt liv! Ni vet, ekonomin är OK, jag trivs på jobbet, jag har bra resultat på tentorna, valpen är faktiskt ganska väluppfostrad och verkar vara en lycklig jycke, jag har inte försummat någon osv, osv. Nu börjar det gå utför igen. Orken är putsväck! Och det är vad jag väntat på heeela hösten och vintern och nu är det här. Välkommen, ska ni vara Trötthet och Orkeslöshet.
Jag stirrar ner i läxböckerna och förstår inte ett ord. Vad var det igen jag pluggade till?
Mina klasskompisar som bor alldeles för många mil bort sms:ar flitigt och jag börjar skriva, trycker på röd lur och tänker att jag svarar senare... Vilket jag nästan aldrig gör.
Jag går och lägger mig tidigt, helst strax efter tio, men surrar eller läser eller svettas och somnar inte förrän vid tolvtiden ändå.
Kan inte kliva upp. Snoozar gång på gång, blir nästan morgonsur. Kliver upp och tar hand om vår hund och lägger mig på soffan igen.

Men jag tar det dock med ro. Sådana här svackor brukar ju dyka upp. Kanske människan egentligen ska gå i ide på vinterhalvåret och INTE köra på som vanligt...? Så tror jag.

1 kommentar:

Anonym sa...

de där med ide är nog inte helt fel, men orkeslösheten kan bero på att vi är inte menade till at bli djurhomeopater, vi är inte de utvalda!! vi baar är där i skolan... nåja, får se vars fde bär hän