Sidor

söndag 27 januari 2008

Helgen är nu slut, slut, slut ...









FREDAG:
Så god mat hos mamma & pappa med ett glas gott vin och massa prat. Det var skönt att få vara hemma ett tag hos mina käraste. Tia trivs som fisken i vattnet - hon följer pappa i kölvattnet för av honom får man mat direkt från diskbänken. Jag önskar min familj bodde lika nära som svärmor så man kan gå dit en sväng varje dag istället. Men jag skulle heller aldrig acceptera att de skulle flytta från huset heller - no way! Det är ju den vackraste stugan på jorden!

LÖRDAG:
Strålande sol! Helt underbart väder så systeryster kom förbi (den morgonpigga mänskan!) och tog med oss ut på promenad med hundprat, det slår aldrig fel. Hämtade upp Niklas & vi gick nästgårds till mormor & morfar för nybakta bullar och klappgröt - som egentligen bara är rosa luft insåg vi, men gott var det!
Efter fika och hejdå-kramar skodade vi till IKEA och hängde på Malin & Andreas för att köpa en massa ganska onödiga saker. Eller vad säger jag? Onödiga saker finns ju inte på IKEA, men kanske mindre nödvändiga just nu :)
Sedan gjorde vi oss vackra för att gå på middag hos Gabriella & Lars. Det blev en hel vinflaska för mig, för mycket karaoke för halsen och vid 02:00 tvingade jag med mig Niklas hem för då var det slut på energin. Men himla trevligt var det - tack tack alla!

SÖNDAG:
Sundsvalls City klockan 10:30 som var alldeles för tidigt eftersom det inte öppnade förrän 12.00, men då hann man ju trycka en krämbulle & en chokladboll i trevligt sällskap :)
Shoppade lite kläder så jag slipper gå naken jämt och sen handlade vi lite lyxlunch att avnjuta i svärmors sällskap & hämta upp vår lilla tös som vi vid det här laget hade börjat längta efter.
Vi hann med lite TV innan jag insåg att utställningsträningen tillsammans med tjejerna på Hundens Hus började alldeles strax! Jättepanik! Men det gick bra & var himla trevligt som alltid. Tänk, vad trevliga människor man skulle missat om man inte hade haft hund?! Och vad mycket man kan lära sig av att umgås med ägare till olika raser, bara på en timme! Otroligt minsann.

Veckan som kommer blir minst sagt intressant *host* Har ju som synes inte pluggat ett endaste dugg i helgen & vi har tenta på Får & Get redan måndagmorgon. Eeh? Har flera arbeten som inte är klart heller ...
Bilen ska besiktas imorgon - SKIT, säger jag bara!

Nä, nu tappade jag helt tråden. Ganska slut i huvudet, må jag säga, vin är Djävulens dryck. Bäst jag lägger ner pennan nu.
Sköt om, gott folk! Kram /Angel

Inga kommentarer: