Sidor

onsdag 2 januari 2008

Ajöken 2007, välkommen ska du vara 2008!

Jag tänker inte säga ”hoppas 2008 blir ett bättre år” för tusan vilket bra år 2007 var för mig!

Jag fick ääääntligen hem MIN EGEN hund. Jag har en egen valp. Efter tio, tolv år av drömmar har jag äntligen en egen valp. DET är lycka det.

Jag blev kär på nytt i samma gamla trasa som jag hängt ihop med i fyra år nu. Det är skönt, tryggt och jag hittade tillbaka till mig själv igen.

Jag växte och blev ett snäpp vuxnare. Jag lärde mig genom att slita i håret, gråta, älta, ignorera och rasa. Det var jobbigt, men jag växte och är mycket äldre idag.

Jag lärde mig saker som ileusbild, tricuspidalisklaff, meningit, periosteit och Wobbler.

Ett år med blandad glädje och sorg.
Saker som gjort mig lycklig är...
... att Malin, Andreas & Tilde äntligen flyttade opp. Nu är de närmare oss på två sätt och det gillar vi.
... när mamma fyllde 50! Min vackra, kloka mamma som betyder mer för oss alla än hon förstått själv. Hon omgavs av många vänner på sin speciella dag och ändå kunde vi inte visa nog hur omtyckt hon faktiskt är av alla.
... att Sarafina & Leia kom in i våra liv och nu är de som vilka familjemedlemmar som helst.
Tråkiga saker händer tyvärr också...
... som att Elin flyttade norrut för att läsa till jurist. Jag saknar henne så ofta! Telefon och besök ÄR INTE samma sak som att bo på samma gata och äta varandras nybakta bullar. (OK, det var hon som bakade.)
... som att Titti fick en underlig knöl i ansiktet och det var en godartad tumör i öronspottskörteln. Hon är frisk och stark och ger sig fan inte så lätt, Tittan, men det är ändå skrämmande.

Det har tyvärr varit alldeles för många dödsfall men också glada saker som bröllop, nyfunna vänner och nya hundar i vänkretsen.
Nyårslöften tänker jag väl inte avge några, men jag ska försöka träna mer, både mig själv och med Tia. Jag ska försöka sluta leva efter klockan hela tiden och jag ska oftare tala om för mina nära och kära att de är underbaraste på jorden.
SÅ! Välkommen 2008 att ta oss med storm!

3 kommentarer:

Malin sa...

vi är lika glad som ni att vi flyttat upp! skönt att ha så bra o nära vänner som er. *kram*

Anonym sa...

Tur att du gillar din lilla dummer fortfarande! ;)

2008 kommer bli ett toppenår! Puss på dig min lilla citronlakrits!

Anonym sa...

Att berätta hur mkt man tycker om sina nära och kära är viktigt har jag insett. Det kan gå så fort att bara försvinna från den här världen. Men jag hoppas och tror att du vet hur mkt jag älskar dig siss! Du är bäst bäst bäst!!! <3

Berättade för mamma att vi glömde ju talet på hennes födelsedag, hon tyckte vi skulle dra de för henne nångång. Men jag har ju glömt hur charaderna va till! ^^ hehe
Du har kanske papperna kvar om de?
Nu ska jag sova! kl. 1.42. ojoj :S
Godnatt! puss och kram