Sidor

tisdag 18 december 2007

Televisionslös!


Hyresvärden stängde av strömmen igår och PANG! så dog boxern. Jaha, ingen TV. OK ändå, jag måste plugga. Men vad kostar en ny boxer? För man lääär ju få betala för det. Precis som med TV-licensen som jag avskyr så hett, så hett att jag skulle kunna gå ur nu då vi inte kan se på TV:n - bara för att. %#!!*#!
Jag är så urbota less på att plugga. Och jobba. Äckliga texter om Stora Magmasken går in genom ena ögat och ut genom andra. Gäster vinkar åt en och man går förbi med en jääävla fart och låtsas bära på något - en kapsyl till exempel, och den MÅSTE man ju kasta genast.
"Om man går fort och ler så syns det inte att man är ful" som min kära klasskamrat Fam brukar säga.
Tur att Niklas och lilltrollet Tia hänger mig i hälarna lika kärleksfullt och troget ändå fastän jag spottar och fräser åt dem.
NÄ, NU JÄ... Bara jag stoppar en chokladbit i munnen nu så går det här över och jag kommer på att det inte är så jäkla synd om'en ändå. Hur många rutor behöver du? Jag behöver nog iallafall en hel , stor kaka.

3 kommentarer:

kicki sa...

Hej
Tråkigt med boxern Biltema har boxrar för ca 300 spänn.Hur går det med lilla Tia? om du vill ha en paus från pluggandet är du välkommen och fika och gulla med schäferbebisar.
God Jul och Gott Nytt År.
Kicki
Aussie Action´s Kennel

Anonym sa...

ILLA... pengar hit pengar dit, men du får äta en hel chokladkaka utan att behöva få dåligt samvete... jag skulle också behöva några rutor!! :) KRAM!

Anonym sa...

Hei! Ønsker dere en riktig fin Jul & ett innholdsrikt nytt år!! Juleklem fra søster Lexi m/fam