Sidor

måndag 10 december 2007

Måndag igen ...

Helgen gick alldeles för fort som vanligt. På lördagsmorgon fick vi gott julfika hos Tommy, Sandra & lilla Tindra tillsammans med familjen Backlund-Nilsson. Tia fick oxå hänga med och skötte sig exemplariskt! Satt fast henne i en barnvagn i hallen och fastän det var jobbigt ibland fann hon sig tillrätta och slumrade till tills efter fikat då vi röjde runt lite. Tindra delade snällt med sig av sina leksaker och tycktes ganska fascinerad av den lilla chokladbruna studsbollen. Tilde var lika cool som vanligt, det märks att hon förstått att Tia är en del av vår lilla kompiskrets nu :)
Tack Tommy & Sandra, Malin & Andreas och era flickor för en mysig förmiddag!

Sedan bilade vi iväg till brukshundsklubben och träffade Linnea och Lilly. Tias syster hade verkligen växt på sig och är jättefin! Hon ser ut att vara mycket rundare än Tia, inte tjock alltså utan mer kraftig. Det är så kul att se en annan valp av samma ras växa upp på sidan om, de är så lika och ändå så olika :) Tyvärr körde vi fast med bilen så Linnea fick slita som ett djur för att få loss den. Jag stod mest på sidan och frös om fötterna för jag var så dum (vad är jag för en slags friluftsmänska egentligen?) och glömde ta rejäla skor, och det var väääldigt blött ute. Jag hämtade iallafall en spade och rev lite granris ... hehe. Tack och lov att det finns snälla människor som stannar och hjälper två damer i nöd! Tänkte på det att det finns säkert många kvinnor som skulle velat klara det själv, men sådan är verkligen inte jag :) Jag låter gärna karlarna göra det tunga jobbet, det finns annat jag är bra på. Eller jag är iallafall söt, som Niklas brukar säga.

Igår skodade vi ut till Viksjö för en dag med min familj med födelsedagstårta, julfika och goda fläskkotletter! Det blev alldeles för kort tid eftersom det var tre veckor sedan vi träffades sist, men den här veckan går väl fort så vi kan åka ut igen :)

Tyvärr ställdes min praktik in idag. Men på sätt och vis är det oxå bra för då kan jag äntligen stoppa näsan i skolböckerna ...




Tilde är akrobatisk ...

Tindra är fundersam ...


Julmys hos mamma & pappa ...


Tomtefar ...


En del av familjen på promenix ... (Tia springer i förväg, snor runt och kommer sedan smygandes mot oss.)


Kusin vitamin på väg till mormor och morfar för födelsedagstårta ...

Inga kommentarer: