Sidor

söndag 11 november 2007

Tvättajm!

Äsch. Jag har fått en hund som gillar snö. Helt galen. Det är ju skitkul, enligt henne. Blä, säger jag, som tycker om duntäcken och tjocka koftor. Men jag håller med Sarafina, vintern blir ett snäpp mysigare om hunden gillar den. OK.

Hon är verkligen för rolig, Tia! Jag brukar använda bäddsoffan att vika tvätten på och hon skulle minsann vara med och se så det gick rätt till! Ibland la hon huvudet på den nyvikta rena tvätten, men inte kan man säga åt henne då, så bedårande som hon såg ut med de stooora öronen tippandes utåt och lååånga blinkningar.
Idag har hon varit rätt seg faktiskt, kanske beror det på koppelpromenaden och lekstunden med Ofelia igår eller att vi var på Gås-middag hela kvällen hos familjen Backlund-Nilsson. Både Tia och Tilde skötte sig jättebra, ingen jagade den andra eller skrek i högan sky. Tia blir fort väldigt uppskruvad när Tilde pratar högt eller gnäller, men hur bra träning är inte det säg? Vi tror de kommer bli bästisar med tiden! :)
Gås-middagen var iallafall jättegod och vi hade en jättemysig kväll. Tack snälla Malin och Ante, ni är underbara vänner!

Imorgon bär det av till havs med personalen på Biteline. Jag hoppas på drinkar, spa och skvaller :)
Tia ska vara hemma med husse så gott det går och de ska ha så himla mysigt utan mig fick jag höra ;)

Herrejisses, snart är lilla odågan hela 13 veckor! Tiden går så jäkla fort och jag tycker hon har blivit så långbent och gänglig. Öronen är fortfarande alldeles för stora och jag hoppas som sagt att de alltid kommer vara det! :) Hon har fortfarande kvar sina vita små fläckar på bröstet och jag kommer inte ihåg om det var så att de verkligen skulle försvinna med tiden... Måste ringa uppfödar-Kicki och fråga.
Det verkar inte bli någon valpkurs för oss heller utan vi får vänta på unghundskursen tyvärr. Tråkigt men det blir ju alldeles för kallt för de små att vara ute nu på vintern. Tänkte mig gå kursen på Hundens Hus men studentekonomin tillåter tyvärr inte det den här julen. Crap!
Hon kommer på inkallning än så länge, kan sitt och stanna och vänta på sitt varsågod och är väldigt lättsam. Men jag vill ändå gå valpkurs! I framtiden vill jag ju tävla och vad kan jag om sånt? Tia kan allt, men jag kan fan ingenting...? :o
Det blir till att doppa näsan i böcker igen. Jag ska läsa dressyr mellan obegriplig homeopati och äckliga (men hemskt intressanta) sjukdomar som mjältbrand och "galna ko-sjukan".

Nu ropas det från vardagsrummet, filmen har börjat! SKEPP O'HOJ!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ha så kul imorgon!!! PUSS

Anonym sa...

Du glömde skriva att hon kan "loss" också! Hon är jätteduktig på det! =)

Anonym sa...

Hej!
Hoppas allt är bra! Håller med om att tiden går fort, tänk att hon är 13 veckor, jag tycker det är nyss som mamman var en tjockis :-).

Vi tänkte samma tanke som du... med valpkurs på hundens hus, men men... dyrt är det och vi tränar ju så mycket ändå. Hör av dig om du vill hänga på nån gång!