Sidor

söndag 21 oktober 2007

Söndagkväll ...

Just nu har jag lust att sparka in väggen till grannkillen och gå lös på honom och hans testosteronstinna högljudda polare med den största stekpanna jag har! Eller varför inte grytan så de måste äta mat genom ett sugrör några månader framöver... Är det så jävla svårt att försöka visa hänsyn till sina grannar...? Eller måste man hålla på att brottas och bröla och ramla in i väggar och spela musik tills ögonen ramlar ut för att vara cool inför kompisarna...? *morr*
Tia blev helnipprig och skällde till några gånger, hon var ju lagomt uppskruvad som det var redan. Varje gång de försökte välta väggen for hon upp från korgen och grymtade. I och för sig kan det ju vara bra träning, för nu sover hon igenom deras bröl och det är bara matte som kokar.

Idag tog jag en ensam promenad med henne en bit upp mot Norra berget och passade på att gömma mig så fort jag tyckte hon drog för långt. Två gånger fick hon leta efter mig och båda gångerna gnällde hon lite övergivet. Jojo! Jag längtar verkligen till valpkursen börjar.

Nu ikväll medan Niklas är duktig och är och tränar har jag surfat runt på en massa heminredningsbloggar och det kliar verkligen i "konstnärsnerven". Jag vill ha en egen lägenhet nu som jag kan pyssla lös i. I och för sig får jag aldrig fingrarna ur för att måla om linneskåpen, fixa vitrinsskåpsdörrarna eller något av de andra projekten som jag har på gång... Så jag kanske inte ska gnälla så mycket. *host*


Nä, nu ska jag ta och diska bort berget efter dagens fikastunder (Moster med familj har varit här med jääättefina presenter - tacktack! Även familjen Tilde var här en stund på förmiddagen.) pinka hunden och trycka (ännu) en Mars-glass. /A
Natuuurligtvis fungerar inte uppladdning av bilder på blogger.com idag. Otippat.

Inga kommentarer: