Sidor

torsdag 11 oktober 2007

Nä, vad fan ... Snö?!

Jag och Leia tog en långpromenad ute i Bergsåker igår för nu ska vi ju inte träffas på ett tag ... Och nej, det är inte horn som växer ur min skalle, det blåste.

Kalla kårar längst ryggraden då jag såg att det faktiskt snöade, trodde först att det bara regnade. Jaha, då ska det bara bli lite kallt och sen blir det blixthalka. Toppen! Och nya vinterdäck till bilen vill man ju verkligen ha jättebråttom med och köpa, det är ju himla billigt och roligt! *slita i håret*

Det går jättebra med lilltjejen. Hon har idag varit mycket busigare och tuffare, men samtidigt mer uppmärksam på oss också. Vi tog en kvart i skogen för att få henne att hänga på och inte dra iväg på egen hand som hon gjorde här hemma på gården - ut mot vägarna. Hon börjar väl sakta men säkert känna igen sitt namn och kommer ibland som skjuten ur en kanon och ibland är hon tydligen stendöv. Men i helgen när vi ska ut i djupare skogar hoppas jag kunna gå ifrån henne utan att behöva oroa mig för vägar och andra människor och att hon då förstår att följer man inte med matte blir man ensam. Hon är verkligen inte dum det lilla livet, tvärtom tror jag hon många gånger kommer vara smartare än oss.
Tyvärr inga bra bilder då vi mest varit inomhus och jag verkligen avskyr blixt och eftersom vi har pyttesmå grottfönster räcker dagsljuset aldrig till. (SUCK - nu vill jag flytta - NU!) Men kanske imorgon?

1 kommentar:

Anonym sa...

HALLOOOO familjen tia! läste att de går bra, skoj skoj... försökte nyss ringa hem till er, inget svar!! blir ju toookig!! :) ring mig när du har tiiid :) PoK