Sidor

måndag 15 oktober 2007

Gröna grytan och trytande tålamod ...






Vilket strålande väder! Underbara solsken som värmer kinderna där man sitter platt på rumpan ute på en läggda med en hund på vardera sida, skulle kunna sitta där hela dagen om det inte var för att båda två tyckte det var förfärligt tråkigt. Efter promenaden kom Titti på besök och fikade lite innan hon byttes av av syrran med hennes mamma, alla ville de se Underverket som hon heter nu. Så full rulle hela dagen alltså. Nu väntar jag på Niklas så vi kan äta vita bönor och korv (mmm!) och sen ska läxorna tas itu med (suck...) Och inte att förglömma: Dogwhisperer 20:00!
Födelsedagarna två är i nästa vecka, alltså närmar sig mammas 50-årsdag med stormsteg! Därför toyotar lillasyster hit imorgon för festplanering och misslyckade chokladbollar. På tal om födelsedag fick jag igår i förskott en vacker grön gryta av familjen som jag älskar så mycket att jag nästan inte vill låta den stå i skåpet! OK, det låter vrickat att jag är uppspelt över en pryl mer än hundrackarn, men så är det idag. Fast jag gillar verkligen henne oxå, mer och mer, även om tålamodet verkligen har testats idag. *morr* Hon är jäkligt snabb på att svara emot och hugga efter handen eller ansiktet, inte heller vill hon ligga stilla och visa magen så jag känner mig lite villrådig, jag vill ju vara en bra ledare och sätta gränser så att hon känner sig trygg. Tur att hon är 8 veckor så jag lär mig vad jag ska jobba på.
Iallafall ska jag ta och göra Sjömansbiff i min underbaraste gryta i veckan, så det så.

Over and out. /A

3 kommentarer:

Anonym sa...

VI VILL SE
BILD PÅ GRÖNA GRYTAN
VILL VILL SE
BILD PÅ GRÖNA GRYTAN
VI VILL SE
BILD PÅ GRÖNA GRYTAN

Anonym sa...

Men de va goda negerbollar! ;)

Anonym sa...

Grattis till Tia!

Supersöt! Jag vet dock fler med valp som har EXAKT samma bekymmer. Kanske kan ni sammanstråla? Vi är ofta på klubben bara att höra av dig.
Sen råkade jag radera ditt inlägg hos mig... jag har fått mongospam i bloggen & råkade skriva ett delete på ditt. Hann inte ens läsa... Lust att skriva om *skäms?

KRAMAR LISA & DE RÖDA