Sidor

måndag 29 oktober 2007

Både roligt och tråkigt i helgen!



Nu är det minsann längesedan jag uppdaterade men det är mycket med att ordna en femtioårsfest! Som tur var blev den väldigt lyckad och mammsen verkade nöjd iallafall. Många kom för att gratulera denna underbara människa som vi har äran att få tilltala Mamma, närmare 65 personer. Synd att man inte kan ha sådana här fester oftare :) Nästa gång är det väl Niklas som skall fira sin 30-årsdag om jag inte glömt någon som kommer före.

Tia växer så det knakar! Hon är mycket mer lyhörd nu och har en massa roliga idéer för sig, som tex att ligga på rygg och småtugga på benen (sina egna framben alltså). Vi tror fortfarande att hon är någon slags katthybrid för hon håller fast tuggben och smyger och attackerar som en kisse. Hon älskar att åka bil och håller på att explodera då man öppnar bildörren för att lyfta in henne och sen vill hon knappt gå ur, vare sig man åkt i tio minuter eller en timme. Hon är mycket tuffare och törs gå ut på gräsallén själv nu (vilket vi inte tycker är så himla kul) och promenaderna går som en dans! Hon har slutat skrika i vild skräck (nåja) då kopplet tar stopp... :) Och ögonkontakten är det minsann inget fel på! Ögonkontakt innan man går in eller ut genom dörren, ögonkontakt innan maten serveras, ögonkontakt när jag diskar, ögonkontakt då jag sitter på toa. Hoppas vi kommer bli tillräckligt duktiga för att kunna utnyttja denna lilla dams kapacitet, jag och Niklas. Det känns bättre och bättre dag för dag för hon är så lättsam och lättlärd, de få misstagen är bara våra :)


Tråkigt i helgen är att mina föredetta arbetsgivare har förlorat sin son i en tragisk onödig olycka i Stockholm. Världen är grym, utan tvekan, och mina tankar går till dem alla i familjen och företaget i deras svåra tid.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!

Vilka härliga bilder på Tia! Klart ni kommer att klara av henne, var glad för hennes kapacitet:-).

Ha det så bra!