Sidor

onsdag 26 september 2007

Vart tog den söta lilla valpen vägen?





Det gjorde en volt i magen då jag såg i almanackan att det faktiskt bara är EXAKT två veckor kvar innan vi får hämta hem den lilla. Det har liksom "kommit bort" lite det här med valpen nu när jag varit på skolan, det har varit bröllop, barnvakt och hundvakt. Men det är kanske dags att inhandla den där buren som vi pratat om i veckor, och mattorna ska ut och hur var det nu med alla regler vi hade tänkt oss? Vi har inte ens ett valphalsband än! Nåja, det känns inte alltför besvärligt och skoda upp till Djurmagasinet eller Arken, dit kan man faktiskt åka ofta och tillbringa många timmar :) Jag har bara ögnat igenom alla dessa valpböcker som folk lånat oss, jag skulle ju först och främst behöva läsa alla de jag äger själv - igen alltså. Sen var det ju det där med namnet... TEA är något Niklas fastnat för och eftersom han är så smart min gubbe, som kom han på den briljanta idén TIA eftersom hon kommer den 10/10. Jag funderar på det ännu, upprepar det, uttalar det... Jag vet inte, jag har ju en fixidé om att det ska va aboriginskt. Lätt va?

Den 6:e-7:e är det utställning i Nordichallen om jag inte missminner mig, så då kanske man har turen att få träffa lite roligt folk och knyta lite kontakter.

Nää, nu får jag lov att slänga på mig fleecetröjan, hänga kameran över axeln och gå ner till Leia innan vi åker mot Sörberge för barnvaktning i tre dagar.
So long! /A

1 kommentar:

Anonym sa...

TIA, Ja de va ett toppen namn *två tummar upp för de* Rekomenderar dig även att ta en sväng in på Granngården där de har mkt bra saker OCH det är sååå mkt billigare!! billiga burar och halsband å täcken om du behöver de tom ;) Kjam