Sidor

onsdag 26 september 2007

Similia Similibus Curentur ...

Kors i taket! - sa jag imorse då jag zappade på TV:n och hamnade på en amerikansk talkshow ala Ricki Lake (Montel Williams, tror jag det heter...?) De pratade om dessa knepiga sektliknande organisationer som ska få ditt barn BOTAT från homosexualitet, sjukt ja, men det är ju ändå USA. Iallafall så hände något som fick mig att lyfta högt på ögonbrynen; programledaren sa en vettig sak!
"Men är man inte livrädd för att få cancer eller någon annan livshotande sjukdom om man nu går omkring och har en massa undertryckta känslor och all denna oro...?"
Wow, om han bara visste hur rätt han hade människan. Varför har vissa av oss insett detta, omedvetet eller inte, medan de såkallade "högutbildade" fortfarande inte accepterar homeopatin. För det är ju precis det det handlar om. Sjukdomar, från influensa till cancer, kommer inifrån från allra första början.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Såååå Rätt, Så Rätt!! Känns bra att höra... du vet ju hur neggo jag varit den sista tiden, sen vi kom hem, tack vare mina paranteser! *suck*

Anonym sa...

Jag, Mikael Kronlund, har arbetat i många år med människor som har problem bl.a. med undertryckta känslor. De undertryckta känslorna kan bl.a. leda till fysiska problem och en mycket hög inre stress som kan visa sig som depression, ångest m.m. Ni får gärna kika in på min hemsida www.stressakuten.nu Med vänliga hälsningar Mikael kronlund